بازگشت

قالی سلیمان | 1400

طراح

خانم دریا افشار

مجری طراحی پروژه قالی سلیمان

مبلمان اداری دفتر مرکزی شرکت تولیدی قالی سلیمان در شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری و طراحی تجهیزات اداری توسط پادایران طراحی و تولید شد.

تولید مبلمان اداری شرکت قالی سلیمان یکی دیگر از پروژه های اجرا شده بوسیله پادایران در سال ۱۴۰۰ با متراژ ۳۰۰ متر مربع واقع در خیابان سهروردی شمالی انجام شد.

ویژگی های پروژه قالی سلیمان

از ویژگی های پروژه طراحی مبلمان اداری شرکت تولیدی قالی سلیمان این بود که می‌بایست درباره شیوه تقسیم بندی فضاهای کاری و اینکه این فضاها تا چه مقدار رسمی و غیررسمی، خصوصی و اشتراکی و پلان باز و اتاق‌های بسته باشد، تصمیم‌گیری کردیم.

بر اساس شرح حال اولیه‌ای که تدوین شد، تصمیم گرفتیم تا از رنگ‌های خنثی، پارتیشن اداری آلومینیومی با تقسیم‌بندی‌های بزرگ و شیشه‌ای با پرده کرکره‌ای برای امکان استفاده از فضاهای کاری به صورت باز یا بسته، میزهایی با پایه‌های شیشه‌ای یا فلزی کم حجم برای کاهش حجم بصری این اقلام و استفاده از ام‌دی‌اف با روکش‌های سنگی و سیمانی برای تقویت حس مدرن، از جمله جزئیاتی بود که در اجرای این پروژه طراحی و تولید مبلمان اداری در نظر گرفتیم.

چالش های پروژه قالی سلیمان

در این پروژه ما با چند چالش روبرو بودیم. نخست اینکه محصولات تولیدی این شرکت که فرش و قالی است عمدتا از چارچوب ها و استانداردهای هنرهای سنتی ایرانی پیروی می کند که یک ذهنیت قوی برای مخاطبان ایجاد می کند.

پس در گام نخست میبایست مشخص می‌کردیم که آیا باید از این هویت بصری پیروی کنیم یا خیر؟ بر اساس مذاکرات فشرده و از راه دور با کارفرما، تصمیم بر این شد که هویت بصری ساختمان مرکزی از اصول مدرن و فارغ از هویت ذهنی محصولات این شرکت پیروی کند. زیرا این شرکت علیرغم اینکه از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید محصولاتی برگرفته از هنرهای سنتی ایرانی است، اما دارای یک ساختار کاری مدرن و پیشرو در میان سایر رقبایشان است.

محصولات به کار رفته در پروژه قالی سلیمان

ارتباط با پادایران

جهت مشاهده سایر پروژه‌های منحصر به فرد انجام شده توسط شرکت طراحی تجهیزات اداری و ارائه دهنده ورک استایل “پادایران”، به بخش مربوط به پروژه‌ها مراجعه نمایید. همچنین، برای سفارش محصولات و یا مشاوره رایگان با شماره تماس ۰۲۱۴۳۳۷۵ تماس حاصل فرمائید.

اشتراک گذاری

پلان

close