بازگشت

۰۳/دی/۱۳۹۹

اشتراک گذاری

معرفی 3 روش طراحی محل کار اداری

در این مطلب از وب سایت شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران قصد داریم به معرفی ۳ روش طراحی محل کار اداری که از فرهنگ اعتماد و توانمندسازی پشتیبانی می کنند، بپردازیم. اگر شما هم به طراحی محیط کار و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی اهمیت می دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت اعتماد و توانمندی در طراحی محل کار اداری

Heather Turner Loth از EUA، در مورد اینکه چرا اعتماد و توانمندی، کلید ایجاد یک پیشنهاد ارزشمند و پایدار در طراحی محل کار اداری است و این پیشنهاد به نوبه خود باعث حفظ کارمندان خواهد شد، نظر خود را به اشتراک می گذارد.

وقتی مشتری ها در مورد ارتباط روش طراحی محل کار اداری و فضای فیزیکی در آینده می پرسند، از آنها می خواهم به این سوالات پاسخ دهند: فرهنگ سازمانی شما چیست و کارمندان فعلی و آینده چگونه با این فرهنگ ارتباط برقرار می کنند؟

همچنین، اهداف سازمان شما چیست و چگونه می توان برای دستیابی به اهداف، از یک تیم و فرایندهای کاری، بهتر پشتیبانی کرد ؟

از آنجایی که ممکن است به زودی با رفع ویروس کرونا دوباره محیط کار اداری بازگردیم، لذا توجه به یک محیط کار انعطاف پذیرتر برای افزایش فرصت های اعتماد و توانمندسازی در بین کارمندان و همچنین در فرهنگ سازمانی، در موفقیت آمیز بودن استراتژی های محیط کار نقش اساسی دارد.

پیشنهاد میکنیم قبل از ادامه این مطلب مقاله “تاثیرات فناوری و تکنولوژی در آینده محیط کار اداری” از بلاگ شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران را نیز مطالعه کنید.

نقش فرهنگ سازمانی در طراحی محیط کار اداری

فرهنگ هایی که به راستی دارای اعتماد و توانمندی هستند، از انتخاب و نظارت انجام شده توسط کارمندان، استقبال می کنند. در چنین فرهنگ هایی به اینکه حمایت از کارمندان، در کجا، چه زمانی و چگونه می تواند باعث حداکثر بهره وری شود، توجه ویژه ای می شود.

در مقاله «علوم اعصاب مدیریت»، آمده است: کارمندان در سازمان هایی که دارای اعتماد بالاتری هستند، بهره وری بالاتری دارند، انرژی بیشتری در کار دارند، با همکاران خود همکاری بهتری دارند و بیشتر از افرادی که در شرکت های کم اعتماد کار می کنند در کنار کارفرمایان خود می مانند». در این سناریو، یک هماهنگی واقعی می تواند بین مردم، فرهنگ، مکان و فناوری حاصل شود.

همانطور که ما دوران بازگشت به محیط کار اداری را طی می کنیم و به سمت آنچه که به طور حتم یک محیط کار انعطاف پذیرتر است حرکت می کنیم، افزایش فرصت های اعتماد و توانمندسازی در بین کارمندان و در داخل فرهنگ شرکت، در موفقیت آمیز بودنِ استراتژی های طراحی محیط کار نقش اساسی دارد».

تنوع : تحریک کننده حواس کارکنان

اعتماد، تجربه کارمندان و فرهنگ، همگی در ارتباط با هم هستند. روش طراحی محل کار اداری ، نقش اساسی در حمایت از این رابطه دارد. وقتی به این فکر می کنیم که تنوع چه تاثیری می تواند بر پیکربندی دفترکار داشته باشد، عناصری که می توانند تمام حواس ما را لمس کنند، به ذهنمان می آیند. از خصوصیات دیگر تنوع در پیکربندی و طراحی محیط کار اداری ، نمایش نشانه های بصری مربوط به رفتارهای مورد انتظارِ هر یک از بخش های محیط کار است.

در محیط های کاری کاملاً باز، ممکن است برای کارمندان، درک کار مشترک (در مقایسه با محیط های کاری ساکت)، دشوار باشد. نشانه های بصری ظریف از یک فضا به فضای دیگر، مانند نورپردازی و فضاهای انفرادی (برای تعیین مرز بین قسمت های مختلف فضای دفترکار و وادار کردن کارمندان به استفاده از هر قسمت برای یک کار خاص)، می تواند در بهبود تجارب کارمندان موثر باشد.

طراحی محیط کار اداری در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

انتخاب + کنترل شرایط کاری

شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

این نکته، رویکردی که برای تمامی ایستگاه های کاری مناسب است، رد می کند. چنین رویکردی، این نظریه را القاء می کند که همه افراد به یک روش کار می کنند. «انتخاب + کنترل» می گوید که همه روش کار خود را دارند و به افراد این اختیار را می دهد که بهترین روشی را که باعث انجام شدن کار آن ها به بهترین نحو می شود، خودشان تشخیص داده و انتخاب کنند.

روش طراحی محیط کار اداری در پادایران

انعطاف پذیری در محل کار برای تغییرات احتمالی در آینده

فراتر از نیاز اساسی کسب و کار، اگر تیم ها توان احساسِ انعطاف پذیر بودن و یا چابک بودن را داشته باشند، انعطاف پذیری می تواند حاصل شود. انتخاب پیکربندی کار و استفاده مجدد از فضا برای آن ها، از طریق اقداماتی مانند تغییر دادن تخته وایت بورد و یا سازماندهی مجدد مبلمان اداری، می تواند به ایجاد پیکربندی ابتکاری برای پشتیبانی تیم، مفید باشد.

شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران معتقد است یکی از راه های انجام این کار، دادن ورودی و استقلال به بخش ها، در طی پروسه طراحی (برای تعیین نحوه استفاده از فضا) می باشد و به این ترتیب از کار هر بخش، پشتیبانی می شود.

شرکت طراحی تجهیزات اداری و طراحی محیط کار اداری

تغییر در طراحی محیط کار اداری بعد از کرونا

با نگاهی به بازگشت به محل کار پس از همه گیری کرونا، می بینیم که انعطاف پذیری همچنان نقش مهمی در چگونگی حمایت دفترکار از فرهنگ بازی می کند. کافه های سنتی که مخصوص کار هستند، یک محیط کاری مناسب برای حمایت از تلاش های مربوط به ایجاد فاصله اجتماعی بوده و همچنین راه حل هایی برای انتقال کارهای مختلف شرکت، روی ایستگاه های کاری متحرک (میزها و صندلی های چرخدار)، ارائه می دهند. این ایستگاه های کاری متحرک باعث افزایش سرعت در تغییر شیفت های کاری در هر روز می شوند.

در شبکه های اجتماعی نیز با شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران همراه باشید تا از جدیدترین ایده ها در طراحی محیط کار اداری آگاه شوید.

close