بازگشت

۲۸/آذر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

طراحی داخلی راهرو اداری – ایده های طراحی راهرو

یکی از فضاهایی که در طراحی داخلی ساختمان‌ها نقش مهمی دارد، فضاهای ورودی و راهروها است. علت آن هم این است که در واقع اولین دید مخاطب از فضای داخلی ساختمان را  القا می‌کند.

همچنین طراحی داخلی راهرو اداری باید به شکلی باشد که فضایی رابط بین بخش‌های مختلف داخلی شرکت را فراهم سازد؛ این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه امروزه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله از پادایران قصد داریم شما را با اهمیت طراحی داخلی راهرو اداری و مواردی که در طراحی بهتر است رعایت شود، آشنا می‌کنیم.

طراحی دکوراسیون اداری و راهرو های محیط کار
طراحی اداری و راهرو های ساختمان

اهمیت طراحی داخلی راهرو اداری

از دید داخلی و خارجی، ورودی و طراحی داخلی راهرو اداری و هر خانه باید به وضوح قابل تشخیص باشد و افراد برای یافتن آن نباید دچار سردرگمی شوند. ابعاد فضای ورودی باید متناسب با مساحت کلی خانه بوده و همچنین فضای آن در اندازه‌ای باشد که بتوان در دکوراسیون آن یک جاکفشی در آن قرار داد. اما در بهترین شرایط، طراحی داخلی راهرو اداری باید به نحوی باشد که بتوان در همان ابتدا، دسترسی به فضاهای عمومی و خصوصی اداره را از هم جدا کند.

ابعاد راهرو  و ورودی‌ها

راهروها در طراحی دکوراسیون اداری فضاهایی هستند که عموماً عرض کمی دارند و متناسب با آن، طول بیشتری دارند. مساحت راهروها در ساختمان‌ها ۱۰ تا ۱۲ درصد از مساحت کل را شامل می‌شود. به طور کلی عرض راهرو باید بیشتر از ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر و کمتر از ۱ متر ۵۰ سانتی‌متر باشد. این عرض می‌تواند با توجه به طراحی داخلی راهرو اداری و ساختمان‌ها بیشتر نیز در نظر گرفته شود؛ در خصوص اندازه طول راهرو و ورودی باید بگوییم که طول راهرو نباید بیش از حد زیاد باشد؛ زیرا باعث احساس ناخوشایندی خواهد‌ شد.

در طراحی داخلی راهرو اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند روش که می‌تواند نظر مخاطب را جذب کند، آشنا شویم. پیشنهاد می‌شود در طراحی داخلی راهرو اداری حداقل یکی از موارد پایین را رعایت فرمایید.

فرش‌های ایرانی و مدرن در راهروها و ورودی‌ها: استفاده از فرش‌ها با ابعاد و رنگ مناسب علاوه بر اینکه باعث زیبایی در محیط و فضای راهروها می‌شود، گرما مناسبی به محیط می‌بخشد. 

_ تابلوهای نقاشی و قاب عکس‌های زیبا هنری در راهرو: در دکوراسیون داخلی اداری استفاده از تابلوها، قاب عکس‌های زیبا با رنگ‌های متناسب محیط و چیدمان‌های متفاوت در ورودی ساختمان‌ها باعث ایجاد حس دعوت کنندگی، طراوت و زیبایی به مخاطب می‌شود.

_ کنسول‌های خاص و متناسب: استفاده ازکنسول‌هایی با ابعاد و فرم متناسب، می‌تواند به عنوان نقطه شاخص در طراحی داخلی راهرو اداری و در کل ورودی‌ها ساختمان‌ها باشد. با قرار دادن اشیاء تزئینی، می‌توان توجه بیننده را در همان ابتدای ورود به آن جلب کرد.

_ نورپردازی مناسب: نورپردازی در  راهروها و ورودی‌ها به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول، نورپردازی عمومی برای تأمین نور و روشنایی محیط و بخش دوم، نورپردازی‌های تزئینی یا موضعی که جهت تأکید و شاخص کردن عناصر طراحی مثل مجسمه‌ها، به کار می‌رود.

_ تزئین راهروها با استفاده از کتابخانه: متناسب با محیط و سلیقه خودتان می‌توانید در ورودی‌ها از کتابخانه استفاده کنید. اگر در محیط کار تصور می‌کنید که مشتریان شما به کتاب علاقه دارند، حتما در طراحی دکوراسیون خود از کتابخانه استفاده کنید.  

_ استفاده از درب‌های رنگی برای تزئین راهرو: اگر طراحی مدرن را برای دکوراسیون خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از درب‌های رنگی که بسیار مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد، استفاده کنید. درب‌های رنگی که به راهروها باز می‌شوند، دیوار راهروها را از یکنواختی و تک رنگی خارج می‌کند. 

_ استفاده از گیاهان خانگی در ورودی ها: با استفاده از گل و گیاهان خانگی، می‌توانید حس حیات و زندگی متناسبی به ورودی‌های خود ببخشید و بخشی از طبیعت را وارد محیط ساختمان کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، معماری طراحی اداری باید به گونه‌ای باشد که راهرو بخش‌های مختلف یک اداره، شرکت و ساختمان را تفکیک کند. حتما برای طراحی و تزیین راهرو خود، حداقل یکی از موارد بالا را رعایت کنید تا فضا برای مخاطب جذاب باشد. در پایان پیشنهاد می‌شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره دکوراسیون داخلی اداری با پادایران تماس حاصل فرمایید.

close