بازگشت

۰۷/مهر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

آینده محیط کار اداری پس از کرونا

اگر کسب و کار و کارمندان شما نیز در دورانه کرونا دچار تغییر و تحولات شده اند تا انتهای این مقاله از وب سایت شرکت طراحی تجهیزات اداری و مبلمان اداری پادایران با ما همراه باشید تا با آینده محیط کار اداری پس از کرونا و تغییرات فضای کاری آشنا شوید.

اکثریت کارمندان (۸۳ درصد) مدل کار ترکیبی را ترجیح می دهند یعنی هم کار از منزل و هم کار در محیط اداری، اما عوامل مختلفی هستند که بر توانایی آنها برای رشد، چه در محل کار و چه در خارج از خانه تأثیر می گذارد.

رهبران مسئول باید از مکان فیزیکی و فضای اداری فراتر رفته و با ارائه منابع متناسب با نیازهای افراد، آینده کار را رقم بزنند. ۶۳ درصد از شرکت هایی که رشد بالایی داشته اند، از مدل نیروی کار “بهره وری در هر کجا” استفاده کرده اند.

آینده محیط کار اداری چگونه است؟

مطالعه ما در مورد آینده کاری در سال ۲۰۲۱ روی بیش از ۹۰۰۰ کارگر در سراسر جهان نشان داد که اکثر افراد خواستار مدل ترکیبی هستند. مدل ترکیبی به این معنا است که بخشی از کار از راه دور و بخشی نیز در محل کار است.

چرا مدل ترکیبی در محیط کار اداری اینقدر جذاب است؟ کسانی که در طول کووید ۱۹ با مدل ترکیبی مشغول به کار بودند، از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند، روابط کاری قوی تری داشتند و به احتمال زیاد نتیجه کاری بهتری برای سازمان های خود داشته اند. آنها همچنین فرسودگی شغلی کمتری را نسبت به کسانی که به طور کامل در محل یا کاملاً از راه دور کار می کردند تجربه کردند.

ما همچنین دریافتیم که ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان در طول همه گیری ویروس کرونا به طور کامل در محل کارشان بوده اند و به احتمال زیاد حتی اگر تمایل نداشته باشند، بازهم در همانجا نیز به کار خود ادامه خواهند داد. این افراد نیاز به مراقبت های بهداشتی دارند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

در حالی که بهینه سازی کار از راه دور برای بسیاری از شرکت ها در اولویت قرار گرفته اما ما باید زندگی کاری در محل کار اداری را نیز در نظر بگیریم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “دفاتری مناسب برای زندگی سالم در سال ۲۰۲۱” از بلاگ شرکت طراحی تجهیزات اداری و مبلمان اداری پادایران را نیز مطالعه کنید.

بحث در مورد مکان نیست بلکه در مورد پتانسیل است

سیاست های منابع انسانی و حمایتی تا حد زیادی به کارمندانی که در محل کار فعالیت می کنند، اختصاص داده شده است، اما امروزه انواع جدیدی از نیروی کار در حال ظهور است. تحقیقات ما نشان می دهد که سازمان ها برای ارائه مدل هایی که بتوانند نیازهای همه کارمندان را همیشه برآورده کنند، مشکل دارند.

پرسیدن اینکه افراد در آینده باید در کجا کار کنند ممکن است سوال اشتباهی باشد. سوال بهتر این است: چه چیزهایی می تواند پتانسیل فرد را آزاد کرده و او را قادر سازد بدون در نظر گرفتن محل کار اداری سالم و مفید باشد؟

با توجه به این که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ما نسبت به آینده شغلی موضع گیری منفی دارند، این مساله اهمیت زیادی خواهد داشت.

این نمودار تجزیه و تحلیل احساسات نسبت به آینده کار شرکت کنندگان در یک نظرسنجی با ۱۴۰ سوال را نشان می دهد و بر اساس میزان منفی بودن نظرات و خوش بینی آنها به صورت گروهی گروه بندی می شود.

طراحی محل کار اداری و خرید مبلمان اداری در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

سالم و مولد بودن نیروی کار بدون در نظر گرفتن محل کار آن ها

نتایج این تحقیق نشان داد که ۴۰ درصد از کارمندان احساس می کردند که چه در محل کار و چه از راه دور می توانند سالم و موثر باشند. بخش کوچکی از کارمندان احساس می کردند در هیچ کجا نمی توانند کارآمد یا سالم باشند.

در سال گذشته اتفاقی افتاد که باعث نارضایتی و بی تفاوتی آنها شد. منفی بافی باعث شده برخی نتوانند مولد باشند. آیا وزن تجربیات منفی کار و استرس های زندگی برای تحمل این گروه غیرمولد کارمندان بسیار زیاد است؟

در کمال تعجب اینطور نبود. پربازده ترین افراد نیز دچار فرسودگی شغلی، خستگی و سرخوردگی بودند و حتی در برخی مواقع بسیار بیش تر از گروه غیرمولد.

آنچه ۴۰ درصد را متمایز می کند نبود عوامل استرس زای منفی در زندگی آنها نیست، بلکه منابع فراوان آنها، در سطح فردی و سازمانی است. داشتن منابع، سلامت و بهره وری کارکنان را تقویت می کند.

چالش های موجود در محل کار و همچنین در زندگی شخصی افراد را نمی توان به طور کامل از بین برد. آنچه سازمان ها باید بر آن تمرکز کنند، ارائه منابع مناسب به افراد، در محل کار و از راه دور است.

منابعی که به افراد کمک می کند در هر مکانی مولد باشند:

خودمختاری
سلامت روان
مهارت های دیجیتالی بالا
سیاست های بهداشتی
رهبری حمایتی
بلوغ دیجیتالی

جهت آشنایی با اصول طراحی محیط کار اداری می توانید مقاله “۱۰ روش طراحی محیط کار برای حمایت و استفاده از استعدادها” از بلاگ شرکت طراحی تجهیزات اداری و مبلمان اداری پادایران را نیز مطالعه کنید.

بازنگری مدل کار ترکیبی برای رونق کسب و کار

بهینه سازی منابعی که نیروی کار سالم و مولد را بدون در نظر گرفتن مکان فیزیکی تضمین می کند، می تواند دشوار باشد. چرا ما معتقدیم که این یک هدف ارزشمند برای سازمان ها خواهد بود؟ زیرا سازمان ها از داشتن نیروی کاری که کارآمدتر باشد، مزایای نهایی بیش تری دریافت خواهند کرد.

از آینده محیط کار اداری الهام بگیرید

هیچکس دقیقاً نمی داند آینده محیط کار اداری چگونه خواهد بود، اما ما می دانیم که کارمندان برای پیشرفت در هر کجا به چه چیزی نیاز دارند. رهبران می توانند با تعریف مجدد سیاست های کاری و تقویت روابط کارمند و کارفرما شروع به کار کنند.

ایجاد منابع انسانی مدرن

استراتژی هایی تدوین کنید که وضعیت کارمندانی که به فضاهای کاری، تیم ها و نقش های جدید منتقل می شوند، بهتر شود.

طراحی محیط کار در اطراف افراد

هیچ الگوی واحدی وجود ندارد، بنابراین سازمان ها باید به نیازهای انواع کارمندان پاسخ دهند. افراد به سازمان هایی که از ایمنی روانی و جسمی آن ها حمایت می کنند، بیشتر اعتماد خواهند کرد.

فراهم کردن امکانات دیجیتالی

سازمان های دیجیتالی مسلط، رشد بالاتری دارند و مکان های بهتری برای کار هستند. در همه سطوح تسلط دیجیتالی ایجاد کنید، مهارت هایی برای آموزش و مسیرهایی برای یادگیری متناسب با نیازهای مختلف طراحی کنید.

با انسانیت رهبری کنید

رهبران مسئول محیط هایی را ایجاد می کنند که در آن تیم هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران ارشد تلاش می کنند تا کارگران از وضعیت مطلوب تری برخوردار باشند. آنها یک فرهنگ سریع برای آزمایش و بهبود مداوم و پیوسته در سازمان خود ایجاد می کنند.

رشد تجارت در جهان نامشخص ما، به نیروی کار مقاوم و مولد بستگی دارد. ساخت شرکت و سازمان خود را از همین امروز شروع کنید.

نتیجه گیری

این تحقیقات در ماه مارس ۲۰۲۱ و بر طبق یک نظرسنجی روی ۹،۳۲۶ کارمند در کشورهای زیر انجام شده است:

استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، سنگاپور، سوئد، انگلستان و ایالات متحده و صنایع: بانکداری، بیمه، بازارهای سرمایه، خرده فروشی، کالاها و خدمات مشتری، بخش عمومی، مراقبت های بهداشتی، ارتباطات و رسانه ها، خدمات آب و برق، علوم انرژی و زندگی.

برای تعیین طرز فکر نیروی کار و منابع مورد نیاز برای ایجاد احساس سلامتی و بهره وری در هنگام دورکاری، در محل اداری یا در مدل های ترکیبی، از تجزیه و تحلیل خوشه ای آماری گسترده و رگرسیون استفاده شده است.

منبع: Accenture

در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز با شرکت طراحی تجهیزات اداری و مبلمان اداری پادایران همراه باشید تا از جدیدترین ترندهای جهانی در زمینه طراحی محیط کار اداری آگاه شوید.

close